Monday, February 9, 2009

DAULAT TUANKU!.


SALAM HORMAT.
Marilah kita bersama-sama mempertahankan kedaulatan Sultan dan Raja kita.Andai kita sebagai orang melayu tidak mempedulikan Institusi Kesultanan kita dan hanya menurut kata-kata dan tingkah laku Kapal Sink maka tiada siapa lagi yang boleh diharapkan untuk mempertahankannya.
Ayuh kawan-kawan semua,mari kita bangkit dan pertahankan Kedaulatan kita.Sampai bila kita hanya melihat Kedaulatan Melayu kita dihina dan diperkotak-katikkan.Sokonglah walau hanya dengan berkempen mempamerkan logo diatas.
DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!
DAULAT TUANKU!
Wassalam.

10 comments:

wmu350 said...

saya taat setia ..daulat tuanku walaupun saya orang selangor

ceri masam said...

:) wuyo!

pemudalangat said...

SALAM ..nasilemak..daulat tuanku

awi.prt8 said...

rakan bloggers semua,

sebagai warganegara malaysia sudah semestinya kita harus berbangga menjadi anak malaysia.oleh itu kita harus menghormati dan patuh kepada perlembagaan dan undang-undang negara...kesetiaan kepada raja dan negara...adalah rukunegara yg kedua.Termaktub dalam perlembagaan kita kan?takkan kita nak harap pada mr obama untuk menghormati perlembagaan negara kita???lu pikir la sendiri...assalamualaikum.

Hope said...

Ya. Kesetiaan kepada raja dan negara. If only everyone sedar kepentingan perlembagaan negara kita. Sebab semua ni la kita tak pernah united sebagai rakyat malaysia.

zankandis said...

Wa sgt sokong sama lu bai. bila nak kampung. kirim salam semua.

caturist said...

Daulat Tuanku!... Daulat Tuhanku!.

awi.prt8 said...

sahabat semua,
sebagai rakyat malaysia kita semua berhak menyuarakan ketidakpuasan hati kita terhadap individu dan sesiapa juga yang cuba mengocak keharmonian dan keunikan hidup berbilang bangsa di Malaysia yang tercinta ini.

p/s zankandis...liverpool mungkin sukar mengapai epl musim ni...huhuhu

Anonymous said...

Sultan Azlan yg langgar Undang-undang Tubuh Negeri Perak. Mn blh lantak MB tanpa buat pilihan raya. Jgn sokong pemimpin membuta tuli.

awi.prt8 said...

Saudara Anon,
saya berpendapat saudara yang membuta dan menulikan telinga saudara sendiri dengan kebenaran.Tidakkah saudara tahu Tuanku Sultan Azlan pernah menjadi Lord Presiden?Pastinya Baginda amat arif berkenaan undang-undang dan pastinya setelah mengambil kira untuk kebaikan negeri Baginda maka Yang Mulia Sultan Perak mengambil keputusan tersebut.

Untuk pengetahuan saudara Anon,
SEKSYEN 12(1)&(2)-PERLEMBAGAAN NEGERI PERAK MEMBERI KUASA KEPADA SULTAN MELANTIK MENTERI BESAR DI KALANGAN ORANG MELAYU DAN BERAGAMA ISLAM.