Sunday, May 10, 2009

RAMALAN NUJUM PAK BELALANG?

SALAM HORMAT,

Esok, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur akan membuat keputusan samada Menteri Besar PR Datuk Seri Nizar Jamaludin atau Menteri Besar BN Datuk Seri Zambry Abdul Kadir adalah Menteri Besar Perak yang sebenarnya. Maka akan bersambung satu lagi episod yang sudah bermula sejak PRU 8 March 2008.

Apakah akan berakhir sebuah kisah paling hodoh dalam politik Malaysia? Maksud saya bukan politik Malaysia yang hodoh,...tetapi pelakon politik PR yang melakonkan watak paling hodoh atau boleh juga bodoh dan memperbodohkan rakyat Perak.Mereka ini bukan bodoh akal tetapi memperbodohkan akal rakyat Negeri Perak dengan berlakon seperti mangsa dalam krisis politik ini.

Lihatlah sendiri bagaimana pelakon PR ini memanipulasi setiap inci dan ruang dalam proses undang-undang demokrasi ciptaan manusia yang pastinya punya kelemahan . Barisan Nasional dari dahulu dan selamanya sangat terlalu menjaga hati dan perasaan kawan dan lawan dalam setiap tindakan mereka ,...buktinya , tidakpun berlaku krisis atau kacau-bilau yang berpanjangan ketika peralihan kuasa di 5 negeri selepas PRU12 March 2008 TETAPI lihatlah apa yang berlaku bila berlaku peralihan kuasa dari KERAjaan Pakatan kepada Barisan Nasional. Bukankah KERAjaan PR yang tidak rasional ? Tidak menghormati majoriti ? Tidak menghormati Raja ?......ada lagi agaknya..lu orang tambah sendiri lah.

Wassalam.

18 comments:

C.C.GAN said...

YB-YB BN/UMNO PERAK MCM BINATANG

Rahman,Ahchong,Muniandy said...

betul bro,hodoh dan bodoh.nak tambah sikit.iaitu BANGAP.hehehe
"welcome to my blog"

Anonymous said...

BN kalah kat 5 negeri,gentlemen.
PR hilang Perak,jadi psychotic.

Macamana nak jadi pemimpin di masa depan?
Orang2 macam ni kena reject dari sekarang dan dihantar ke mental hospital.

amirhamzah64 said...

salam bro,

sokong! Tambah satu lagi BENAK akibat banyak makan kepala ikan. hehehe

Anonymous said...

BN lagi gangang, bodoh macam lembu

wmu350 said...

dah naik meluat pulak saya tegok speaker pakatan rakyat tu.....kalau memerintah negara agaknya macamana hah?

orang melayu masih mimpi lagi ke dah setahun tido ni.......bawa2lah kembali kepangkal jalan ..dah la tu..

tapi kalau nak berdiri sama rata dipentas politik ni....dan dah tak kira siapa nak jadi pemimpin....ada berani melayu cubalah..jangan menyesal anak cucu maki hamun esok?...

jalan terbaik pas bawalah kembali kemeja rundingan dengan umno demi tanah air tercinta

uni said...

kalau dah kaki bangkang sejak dari azali tu tak akan berubah sampai bila bila....

wmu350 said...

saudara uni ada betul

kalau dah totok tu..totok jugak lah

lucu dan geli hati saya melihat telatah orang sekarang berpolitik seolah2 kita je yang betul..he..he

C.C.GAN said...

Bubar DUN PERAK lah...BN takutkah

C.C.GAN said...

BN-BUAYA NASIONAL

C.C.GAN said...

Bgs mampuslaH zamry ANAK HARAM

awi.prt8 said...

memang betul mcm saudara uni dan wmu350 cakap...tak percaya lihat sahaja C.C.GAN punya komen , yang dia tau kutuk dan bangkang sampai berbuih air liur .Tak ada langsung cadangan yang bernas,semuanya nak menyusahkan hidup...dah namanya PEMBANGKANG , sampai mampos pun asyik bangkang orang...haihh.

wmu350 said...

kalau dibaca dari tulisan C.C.GAN pada saya memang patutlah pr menang kerana penyokong mereka terlalu fanatik sehingga sanggup mengenepikan adap budi bahasa...

kalau saya terpeangkap dan emosi memang saya pun akan jadi macam C.C.GAN tapi zaman telah berlalu dan telah mematangkan saya dalam memilih peminpin dan parti.....pemimpin BN bukan semua betul dan kita ada cara menegur dan mengkritik mereka cuma cara C.C.GAN ini adalah perosak perpaduan...

senang kata dia ni katagoro tidak setuju perpaduan dan musyawarah tapi suka jika kita berpecah belah....

uni said...

memang susah wahai wmu350 kita nak bercakap (berunding) dengan puak pembangkang... baru nak bukak mulut je ... perkataan binatang keluar dari mulut depa..bukak mulut je ... keluar perkataan anak macam2. kalau cina kata ..apa lancau la.....yang pelik tu depa kata depa lebih islamik..............

uni said...

memang susah wahai wmu350 kita nak bercakap (berunding) dengan puak pembangkang... baru nak bukak mulut je ... perkataan binatang keluar dari mulut depa..bukak mulut je ... keluar perkataan anak macam2. kalau cina kata ..apa lancau la.....yang pelik tu depa kata depa lebih islamik..............

zankandis said...

tepuk dada tanya selera.. nak ikut orang yang kurang ajar tapi mengaku pandai atau ikut orang yang sentiasa nak belajar... jangan jadi anak ketam dahlah...

kelambuharimau said...

umno tak akan rebah punya..cuma kurang kuat jika rakan komponen lain banyak sangat halnye..pakatan jahanam pun bukan kuat sangat..tapi bila BN celaru..inilah jadinya..PAS ade dendam dengan umno masakan mahu bergabung...dengan DAP depa terima lak

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI