Thursday, February 5, 2009

PERAK DARUL RIDWAN.

Salam Hormat,
Dato` Dr. Zamry Abdul Kadir kini sudah sah sebagai Menteri Besar Perak yang baru.Terbukalah satu lagi lembaran sejarah yang baru dalam tanah air kita yang tercinta.Sebagai rakyat biasa,perasaan saya bercampur baur sekarang ini.Melihat kekecohan yang berlaku di perkarangan Masjid Ubaidiah dan membaca komen-komen blog yang pro PKR membuat hati saya bertambah yakin bahawa sesetengah dari kalangan kita tak ubah seperti orang yang kehilangan akal yang waras.

Memetik dari blog http://wearetheworld2009.blogspot/. hari ini dalam sejarah! Masjid yang senantiasa mendoakan DYMM TUANKU SULTAN PERAK jumaat hari ini langsung tidak menyebut nama tersebut.Doa yang selalu meniti dibibir tok imam yang membaca khutbah hari ini langsung tidak kedengaran...(baca seterusnya diblog tersebut).

Sukar...memang sukar untuk saya mengambarkan perasaaan saya ketika ini.
Memanglah benar bagai dikata...andai takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai,andai malu untuk mengaku kalah jangan masuk gelanggang politik.Akan tetapi perlulah bermaruah sikit Bro...dah tewas tu buat la cara tewas....jangan pulak berdemontarasi dan melaung-laungkan kata yang memburuk-burukkan dan menghina....lebih-lebih lagi institusi Raja kita.Ingat sikit siapa yang membuka gelangang dulu...walau secara peribadi saya tak sokong lompat-lompat nie tapi bila dah dicabar dan dibukakan gelanggang....anak jantan mana yang tak sahut cabaran kan.Lawan tetap lawan Bro...sekarang dah terbukti siapa jagoan dalam acara lompatan....So terima aje la Yoep....sekarang Yoep kejar la balik wakil-wakil Yoep yang lari tu...wakakaka....Kejor Yoep Kejor...wakakaka.

Pesanan saya untuk MB dan barisan Exco barunya nanti agar ingat sikit tinggi rendahnya langit yang dijunjung nie...Lihat lah betapa benar hukum Allah untuk manusia....Tiada satu pun perkara yang berlaku didunia ini tanpa keizinan Allah SWT....Waima mata kita berkelip pun adalah dengan izin NYA.Hari ini kita diangkat tinggi darjat kita disisi masyarakat...tapi sampai bila kita semua tidak akan tahu...oleh itu saya berpesan supaya kita semua jangan leka dan BERDOA serta teruskan USAHA kerana Allah akan murka andai umat NYA tidak berdoa kepadaNYA....TIDAK BERDOA KEPADA ALLAH TANDANYA KITA TAKBUR.

Akhir kalam saya mengucapkan selamat memandu CAMRY....oops, i`m sory...i`m sory.....Selamat menjalankan tugas yang diamanahkan kepada Menteri Besar Dato` Dr. Zamry dan juga barisan Exco yang akan dilanti kelak.

Wassalam.

3 comments:

Unknown said...

Ye ke.. sampai begitu sekali?

Iwan Shah Zainal said...

bro...aku nk letak gmbr daulat tuanku dlm blog aku...tp naper x leh??kuar invalid link nih...tq for following my blog

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.