Monday, March 2, 2009

MASUK BAKUL ANGKAT SENDIRI !


SALAM HORMAT.



"....looking back , i can say i`m better than previous MB" - Itu kata TS Khalid apabila dia membandingkan dirinya dengan DS Khir. Selepas 12 bulan beliau sebagai MB Selangor beliau memberikan pujian tersebut kepada dirinya sendiri. Seperti orang yang sudah desperado ,terpaksalah memuji diri sendiri dengan harapan untuk menaikkan semula imejnya yang sudah terkoyak kerana SPRM sudah mengumumkan bahawa ada kes untuk mendakwa TS Khalid.

Terlalu banyak soalan dan persoalan yang boleh di kaitkan terhadap TS Khalid dengan kenyataan beliau yang umpama masuk bakul dan angkat sendiri itu.

1. Apakah benchmark yang TS Khalid gunakan untuk pujian terhadap dirinya itu?

a) LEMBU ?

b) LEXUS ? atau...

c) SUZIE WONG ?

2. Di manakah janji-janji PRU12 yang lalu.? Setelah 12 bulan berapa janji yang sudah di tunaikan. ?

3. Apakah pencapaian cemerlang hanya di ukur dengan mencari kesalahan atau keburukan kerajaan BN ? Itupun hanya dengan tuduhan-tuduhan liar dan tanpa bukti.

Cisss...betapa mudahnya menjadi MB Selangor dari kaca mata TS Khalid. Inilah masalah terbesar kerajaan PR , mereka masih dengan imej dan pemikiran sebagai seorang pembangkang. Sampai bila-bila pun asyik nak bangkang je...bila suruh bagi cadangan dan buat kerja....hampeh.

TS Khalid sekarang ini ibarat orang sedang kelemasan , yang akan mencapai apa sahaja untuk talian hayat beliau . Beliau hanya menghitung hari-hari terakhir beliau sebagai MB Selangor.

Wassalam.

6 comments:

whatever said...

biasalah org politik, cam 2 lah..x ada org puji dia, puji diri sendiri kasi sedap kan ati 2..
hahaha, adakala klakar lah tgk org politik ni...

awi.prt8 said...

whatever,

kita pakat ramai2 cakap kat ts khalid...WHATEVERRR...heheheh

Hope said...

most of the time these people tak tahu pun apa yang diorang cakap...

Anonymous said...

kesian n kelakar la plak aku tgk peragai MB gagap ni..........ape kes la lu TS oiiii....mcm karpal gak nyayuk

awi.prt8 said...

Hope,

this TS just like a block-head and on his last legs.just wait n see...

awi.prt8 said...

anon 23:48,

mereka nie memang layak dalam 1 kapal dan kapal mereka nie pun dah nak karam (karpal sink).ayuh rakyat Selangor buka mata kita semua dan bertindaklah memperbetulkan kesilapan kita memilih mereka pada pru12 yg lalu.